Obecnie, gdy dbałość o estetykę i ochronę wartości samochodu staje się priorytetem dla wielu kierowców, folia ochronna PPF staje się przedmiotem coraz większego zainteresowania. Pytanie jednak, czy to jedynie wydatek czy inwestycja, zwłaszcza w kontekście potencjalnej sprzedaży pojazdu. Czy zastosowanie tej innowacyjnej technologii rzeczywiście przekłada się na atrakcyjność oferty na rynku wtórnym?

folia ochronna PPF

Czy warto zabezpieczyć samochód ochronną folią PPF patrząc przez pryzmat ekonomiczny i dalszej odsprzedaży pojazdu?

Jak najbardziej tak. Zabezpieczenie samochodu ochronną folią PPF stanowi rozważną decyzję nie tylko ze względów estetycznych, lecz także z perspektywy ekonomicznej oraz potencjalnej odsprzedaży pojazdu. Inwestycja w tę nowoczesną technologię ochrony lakieru może nie tylko zabezpieczyć pojazd przed uszkodzeniami, ale także wpłynąć na utrzymanie wartości samochodu na rynku wtórnym. W kontekście kosztów naprawy oraz potencjalnego wzrostu wartości odsprzedażowej, decyzja o zastosowaniu folii PPF może przynieść korzyści zarówno w krótkim, jak i długim okresie użytkowania pojazdu.

Ile kosztuje oklejenie folią PPF?  

Oklejenie pojazdu folią PPF to koszt od około 2000 zł netto do około 18 000 zł netto w zależności od wybranego wariantu, rodzaju materiału, a przede wszystkim samochodu.

Czy powyższy koszt folii PPF zwraca się przy sprzedaży samochodu?

Odpowiedź brzmi – tak. Coraz większa ilość osób jest świadoma zalet folii PPF i przy zakupie auta używanego z nałożoną folią PPF docenia nieskazitelny stan lakieru – a w szczególności brak odprysków oraz fakt, że samemu nie musi ponosić kosztów takiego zabezpieczenia. Dotyczy to nie tylko samochodów drogich czy marek premium. W szczególności pakiet Full Front warto aplikować na każdym samochodzie wyjeżdżającym z salonu ponieważ chroni elementy najbardziej narażone na uszkodzenia (odpryski) takie jak przedni zderzak czy maska. 

Sprzedając samochód nie tylko zwiększamy jego wartość przez pryzmat tego, że lakier jest wolny od uszkodzeń. Dodatkowo, w oczach Kupującego, prezentujemy się jako osoba, która świadomie i należycie dbała o pojazd. To zwiększa szanse na sprawną sprzedaż za satysfakcjonującą kwotę. Potwierdzają to specjaliści do spraw sprzedaży aut używanych z firmy AutoSearch, zajmującej się sprzedażą pewnych samochodów z polskich salonów, w tym marek premium.

Patrząc pod względem ekonomicznym, koszt folii w wariancie Full Front za około 5000 zł netto przy aucie o wartości 150 000 zł – 200 000 zł z pewnością zwróci się przy sprzedaży samochodu nawet po jego dłuższej eksploatacji (na naszą folię dajemy 10-letnią gwarancję). Sprzedając na przykład 5-letni pojazd pokryty folią zabezpieczającą PPF zaskoczymy Kupującego nienagannym stanem i wyróżnimy nasz egzemplarz spośród pozostałych dostępnych na rynku. Oczywiście oprócz aspektu czysto ekonomicznego, przez te 5 lat eksploatacji, samochód będzie cieszył nas doskonałym wyglądem i nie będziemy stresować się czy denerwować nowymi uszkodzeniami i odpryskami.

Folia PPF a samochody premium

Mając na względzie auta droższe, powyżej 200 000 zł warto również rozważyć wariant Full Body czyli zabezpieczenie całości powłoki lakierniczej (koszt zabezpieczenia w wariancie Full Body to około 15 000 zł netto). Z pewnością odsprzedając auto o wartości 300, 400 czy 500 – tysięcy złotych będziemy mieli do czynienia z mocno wymagającymi Klientami, którzy będą bardziej przyzwyczajeni do obecności folii na samochodzie – i jej brak może negatywnie wpłynąć na możliwość sprzedaży samochodu. Posiadając tak prestiżowy samochód jak BMW 540D lub tak wyjątkowy jak Audi RS6 czy Porsche 911 zdecydowanie warto wybrać pakiet Full Body. Koszt ochronnej powłoki jest małym procentem wartości samochodu, a jeszcze większą zaletą przy jego sprzedaży. Często brak ochronnej powłoki PPF w przypadku droższych aut dziwi i „odpycha” Klientów chcących zakupić auto używane o większej wartości.

Folia PPF – to się po prostu opłaca

Decydując się na aplikację folii PPF warto spojrzeć na jej koszt nie tylko jako na „zachciankę”, ale przez pryzmat czysto ekonomiczny i finansowy. 

Folia PPF – a samochód w leasingu 

W przypadku auta w leasingu również warto zabezpieczyć pojazd – jest duża szansa, ze pojazd wykupimy na koniec okresu finansowania, a nawet jeżeli nie mamy w planach jego wykupu, to gdy przyjdzie nam zrobić cesję leasing, osoba przejmująca doceni obecność folii co będzie skutkowało szybszym procesem decyzyjnym i większą kwotą odstępnego.

5/5 - (1 vote)