MYCIE WŁAŚCIWE


Mycie właściwe to właśnie ten etap to, który każdy kojarzy jako mycie auta. Wiadro, szampon, gąbka.

Uwaga! Przestrzegamy wszystkich, którzy jeszcze o tym nie wiedzą. Gąbka nie nadaje się do mycia auta. Z racji swojej budowy i struktury mocno rysuje i niszczy powierzchnię lakieru. Jest idealnym “zbieraczem” brudu np. piasku , który skutecznie niszczy lakier tworząc koliste rysy tzw. “swirlsy”.

Z tego powodu do mycia używamy rękawicy z mikrofibry lub wełny. Jeśli chcemy używać gąbki to polecamy profesjonalną gąbkę do mycia bez spłukiwania Optimum Big Red Sponge. Jest to bardzo delikatna gąbka do mycia samochodu. Odpowiednio dobrana pianka z nacięciami z której jest ona wykonana pozwala wciągać brud i wystarczająco delikatna żeby nie rysować lakieru.Teraz możemy przejść do kolejnej części mycia właściwego.

Potrzebne będą nam 2 wiadra. Do jednego nalewamy czystej wody (służy do płukania rękawicy po Kazdym umytym elemencie), do drugiego wody z szamponem. Zalecamy stosowanie wiadra z separatorem brudu, który utrzymuje ziarenka piasku na dnie wiadra i zmniejsza ryzyko przyczepienia się brudu do rękawicy, co w konsekwencji chroni nasz lakier przed zarysowaniami.

Zazwyczaj producenci umieszczają na etykiecie instrukcje zalecanego dawkowania szamponu i odnosi się ona do ok 10l wody. Warto na to zwrócić szczególną uwagę, ponieważ niektóre szampony są mocniej skoncentrowane i ich dawkowanie może się znacznie różnić.

Jaki szampon wybrać? Nie jest to łatwe pytanie. Szampony mają różne PH i w różny sposób oddziałują na nasz lakier, co również przekłada się na ich siłe domywania. Szampony o neutralnym PH są niegroźne dla powłoki woskowej natomiast te o silniejszym PH mogą “podgryzać” lub całkowicie zmyć wosk.

Na rynku jest ogromny wybór szamponów i w naprawdę różnorodnych cenach. Są tańsze oraz znacznie droższe, które wcale nie muszą być lepsze w domywaniu, czy pienieniu lub poślizgu. Najważniejsze jest to, by nie zostawiały smug na lakierze po myciu oraz czy nie są zbyt agresywne. Zapach, czy cena to ostatnie kryteria jakimi powinniśmy się kierować. Polecamy szampony: Shiny Garage Sleek Bubble Premium Shampoo lub Optimum No Rinse (metoda mycia bez spłukiwania). Produkty mające bardzo dobre właściwości przy niewygórowanej cenie. Przechodzimy do mycia auta. Moczymy rękawicę w wiadrze z szamponem.

Zaczynamy od górnych części samochodu. Najpierw dach, a następnie: szyby, maska, drzwi. Progi i zderzaki zostawiamy na sam koniec. Tak jak w przypadku mycia wstępnego pamiętajmy, by unikać mycia na pełnym słońcu, które powoduje tworzenie tzw. water spotów. Pamiętajmy aby płukać rękawicę jak najczęściej i nie dociskać jej zbyt mocno do powierzchni lakieru.


MYCIE METODĄ BEZ SPŁUKIWANIA


Dla osób które nie mają warunków i dostępu do bieżacej wody jest umycie samochodu bez spłukiwania wodą, czyli mycie bez użycia myjki ciśnieniowej lub węża. Wystarczy Ci do tego wcześniej wspomniany szampon Optimum No Rinse i gąbka Big Red Sponge.

Dzięki polimerowej formule nie wymaga on spłukiwania z lakieru i nie powoduje powstawania zacieków dzięki czemu można umyć samochód w każdym miejscu np. w garażu, pod blokiem, czyt myjni bez potrzeby używania agresywnych środków. Optimum No Rinse oprócz oszczędności czasu pozwala również na oszczędzanie wody. Metoda no rinse jest w pełni bezpieczna dla lakieru i minimalizuje ryzyko powstawania zarysowań. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku zadbanych, regularnie pielęgnowanych samochodów. Jeśli auto jest oblepione brudem, piaskiem, solą itp. , należałoby przed przystąpieniem do mycia opłukać je wodą pod ciśnieniem, a najlepiej dokonać pre-wash czyli wstępnego mycia pianą.

Aby umyć samochód metodą no rinse również należy przygotować 2 wiadra. W pierwszym wiadrze roztwór szamponu Optimum No Rinse z wodą – 60 ml szamponu na 8 litrów wody, a w drugim czystą wodę do płukania gąbki.

Gdy na samochodzie zalega większa warstwa brudu zalecamy przygotowanie opryskiwacza z atomizerem w którym również przygotowujemy roztwór szamponu z wodą. Ok. 15ml szamponu na 2 litry wody. Przed myciem właściwym spryskujemy dany element karoserii w celu zmiękczenia brudu na lakierze, co pozwoli nam na dokładne domycie lakieru.

Testowaliśmy takie połączenie nawet na lakierach miękkich oraz bardzo wymagających, takich jak czarne UNI i nie zauważyliśmy powstawania żadnych mikrorys.


OSUSZANIE


Gdy umyliśmy już wszystkie elementy naszego samochodu, to nadszedł czas na jego osuszenie. Etap osuszania jest nie mniej ważny jak poprzednie. Jego niepoprawne wykonanie może przynieść spustoszenie naszego lakieru, dlatego warto zwrócić na niego szczególną uwagę. Do osuszania samochodu potrzebujemy duży ręcznik waflowy lub ręcznik z gęstej mikrofibry tzw. Fluffy. Jego wymiary zależą od wielkości naszego samochodu.

Wycierając auto należy pamiętać by go nie składać i nie gnieść. Miejmy na uwadze, by nie wycierać samochodu okrężnymi ruchami, gdyż takim sposobem możemy porysować lakier naszego auta.

Osuszanie rozpoczynamy od elementów poziomych oraz szyb, następnie przechodzimy do elementów pionowych. Ręcznik należy rozłożyć, zarzucić na element, przyklepać i delikatnym ruchem bez naciskania pociągać do siebie. Musimy pozwolić fibrze samej wykonać pracę i wchłonąć wodę. W przypadku większych lub zawierających więcej zakamarków w karoserii aut zalecamy zaopatrzyć się w dwa ręczniki do osuszania. Jeden do wycierania wnęk, zderzaków i zakamarków karoserii a drugii do pozostałych elementów.

W S-teamforce auto detailing świadczymy usługi na najwyższym poziomie, dlatego aby jeszcze lepiej zadbać o pojazdy naszych klientów do osuszania lakieru wykorzystujemy specjalną dmuchawę do osuszania lakieru Blaster. Dzięki niej bez jakichkolwiek plam i mikrozarysowań pozbywamy się wody ze wszystkich powierzchni nawet z trudno dostępnych miejsc takich jak atrapa chłodnicy, dekory, listwy itp.

Przedstawiliśmy Wam proces poprawnego mycia samochodu. Teraz czas na aplikację kosmetyków poprawiających blask naszego samochodu. W kolejnym artykule przedstawimy prawidłową aplikację wosku oraz zapoznamy Was z jego rodzajami. Do usłyszenia!

Oceń stronę!